torstai 28. kesäkuuta 2012

Kahvakuulatreenit lounaalla

Minun uudessa työpaikassani on kerta viikkoon "lounastreenit", jotka yleensä vetää Jaakko ja lajina on Crossfit. Kun Jaakko on kesälomalla olivat lounastreenit vaarassa, joten astuin kehiin kuulieni kanssa. Nyt pari viikkoa on treenattu Lapinniemen rannalla ja pulahdettu uskaliaimpien toimesta järveenkin treenien päätteeksi.

Tästä laiturilta järveen treenien päätteeksi
Viimeksi tehtiin kaksi patteria seuraavilla ohjeistuksilla kauniin maiseman äärellä. Molempia pattereita kaksi kierrosta, jossa toisella kierroksella vaihdettiin suuntaa tai kättä sitä tarvitsevissa liikkeissä.

Patteri 1 (jokaista liikettä 1min)

  • Kehon ympäri pyöritys erilaisilla haasteilla (spiraali, yhdellä jalalla seisten, toisen jalan kuljetus ilmassa hitaasti edestä taakse, varpailla ja kantapäillä keinuminen)
  • Etuheilautus (kahdella kädellä ja yhdellä kädellä jatkuvasti vaihtaen kättä)
  • Kieputus ja maasta nosto rististä (oma kehittelemäni liike, taidan pistää joskus tästä erikseen ohjeet)
  • Maastaveto + hauiskääntö + pystypunnerrus + ojentajapunnerrus


Patteri 2 (45sekuntia per liike + 10 sekunnin vaihtoaika)

  • Liikkuva askelkyykky (+ kierto yläkropasta ristiin)
  • Eritasopunnerrus/ Punnerrus tasoa vasten
  • Vauhtipunnerrus
  • Etuheilautus


Pojat treenaa ja koittaa karata kameran etsimestä askelkyykyillä pois :)
Alkulämmittelyksi kuulien kantoa muutama sata metriä rantaan ja loppuverryttelyksi kuulien roudaaminen takaisin.

1 kommentti:

  1. Laita ihmeessä ohje kieputukseen, kiinnostaa kovasti :)

    VastaaPoista